Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



onsdag 4 augusti 2010

Semester & lite kaos..

Vi har haft semster i 3v & vart i Drömme..
Där skulle vi starta i lk2, på ö-viks bk. Men 2d, innan start käkar Siri upp ena trampdynan. Hon går ngt orent, men ett otänat öga skulle inte se hältan, hon va pigg & glad, så jag testade med att starta iaf. Platslggning va helt ok, dk påuppsättande, sen skulle vi in på plan.
Kändes superbra, haaha ja tills dommarn bröt, då min hund tydligen hoppade på 3ben, som hon INTEgjort innan. Jaha tänkte jag, skickade henne iaf på belöningen som låg utanförplan (frukost). Siri stack som en avlöning, visade INGA tecken på hälta. Hör publiken skratta & säga att hon var ju inte alls halt. Sa jag även att dan EFTER tävling, då va Siri så OHALT som man kan bli. Vi kanske inte ska tävla, eller så ska jag helt enklet inte säga när vi är anmlda till tävling.

Sedan har det varit upp & ner. Har funderat i tankarna vad som är värdigt liv för min hund.
Många tårar harfällts denna semster. Men vi körde på med shamponering STENHÅRT, som faktiskt ger resultat, inte lika mkt klåda då. Funderingen kvarstår ändå, när ska man ta bort sin älskade hund, hur mkt ska den behöva lida & vad är att lida!?

Semstern har varit behövd & underbar.
Siri har agerat vakthund på gården, fångat 2 råttor ute på åkern som hon gääärna visade upp levandes för matte. (skrek över hela byn), kommit på henne halvägs ut på åkern, ca 100m där hon inte ska vara SMYGANDES på tranorna. Ätit blåbär ute i skogen, hoppat från bryggor & slappat.

Tränat ganska flititgt med bakdelskontroll, frågan är bara om det gett ngt resultat (?) Det får nog Johanna ta & svara på! Hde vi fått köra kl2, utan hälta hade Siri gått kanon!

Vi har haft en skön semster, trots all klåda så har jag en pigg & glad hund med mig hem.
Augusti fylls av en massa jobb för mig, mindre aktivering för hund. Man kan inte lyckas jämt.

1 kommentar:

  1. Hundar är inte att lita på! Tur att de är söta och charmiga så man snabbt glömmer bort att vara besviken... :o)

    SvaraRadera