Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



tisdag 24 november 2009

Ett stycke måndagsexemplar

Jorosåatt idag har vi varit hos vetrinären.
Varför bryta en vana, klart man ska dit & hälsa på minst 1g/månad!
Dom bara ääääälskar mig & Siri på Vallentuna vet.praktik.
Så nu såhär lagom innan löning tänkte Siri att nu e det dax igen!
Igår började ett stycke höger öga rinna vääldigt mkt, rött & svullet. Jag spolade ögat med hopp om att något smuts kanske skulle rinna ur så vi kanske skulle slippa. Men nej!
Imorse när jag vaknade va ögat igensvullet, massa klägg & klet.
Bara till att ringa & boka sig en tid.
Utanför på parkeringen passade vi på att träna lite ställanden samt lite frittfölj i väntan på att dom skulle komma tillbaks från lunch.
Väl inne hos vetrinären vart det en noga undersökning av ögat, med såndär lysande gröt vätska, även koll under det 3.dje ögonlocket. Inga skador på hornhinna & inget skit i ögat heller.
Så nu ska här ögondroppas.

Sedan möttes det upp ett stycke Johanna med två stycken hundar.
Lydnad i mörker är att rekommenderas om man inte vill se sin hund!
Idag körde vi lite rutplacering samt KASS fotposition! Nog för att det vart lite bättre, men vad fan har hänt?? Kan man skylla på ögat...hmm..ILLA!
Sedan bidde det lite ställande. Som för övrigt bara funkar skitbra när det finns godis bakom. Inte annars!

Johanna släppte ut en bäng spindel, oh sen kördes det spår, i mörker med lilla Pi, som spårade jäkligt fint! Känner mig mycket stolt som ficklampa...

Nu ere soffan för hela slanten.

2 kommentarer: