Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



onsdag 11 november 2009

Träna va det ja!

Jo men idag har vi ju faktiskt tränat!
Blir nästan imponerad av mig själv.
Vi har problem med det mesta faktiskt! Bara att konstatera!

Börjar med rutskick, med target. Som har funkat bra de senaste gångerna. Men idag visste Siri iiiinte vart hon skulle, oh hon visste verkligen inte vad tasstargetens funktion i rutan var.
Backade o skickade till rutan precis utanför, då helt plötsligt fattade hon grejjen!

Vi körde inkallande med ställande, med bakåtbelöning, vilket VERKLIGEN funkar!!!

Fotgåendet ser nog mest ut som "hej kom & hjälp mig" Måste vara blickstill för att hon inte ska flytta sig ur position.. Svårt tt se hur det går när man inte ser henne!

Appoerteringen, en MASSA tugg! Däremot inget tugg när jag er den till henne, eller om hon får gå med mig! För vi har tränat att hon ska hålla den still. Hon håller den perfekt i allt förutom själva momentet, alltså kasta ut & komma in. Hon bara tuggar & tuggar. Vart något bättre efter lite "håll" kommando, men ja, bara nöta på.

Fjärren kom jag på idag att den vare länge sen vi körde! Det syntes, uuusch vad det såg ut! Inget tempo, inget alls va snyggt! Hon flyttade dock inte rumpan, så alltid något.

Nog för att vi har e maaaaassa problem så är jag ändå nöjd idag! Siri är pigg & glad, aningens gasad!

1 kommentar: