Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



onsdag 28 oktober 2009

fy fan va vi e bra!!

Idag har poletten trillat ner!!
Eller iaf när det gäller det uuuunderbara ställandet vid inkallning!
Detta har varit ett riktigt hatträningsmoment, för Siri fattar inte stå. Men idag har det konstaterats att hon förstår vad "stå" betyder men inte tillräckligt motiverad för att stanna.
SÅ vi körde bakbelöning med skål med mat/renkött. Jag gick ut ca 25m. Kallade in, med kommando "stå" ca 8m ifrån mig, o jäklar va snyggt hon ställde sig!!!!! Skickade sedan på matburken! Käääänns så skönt att jag faktiskt vet hur man ska göra, ÄNTLIGEN!

Sedan körde vi tasstarget i rutan, efter typ 7 skick så kanske hon fattade vad hon skulle göra, mer målmedveten än vanligt iaf.

Disa med som suppor, Maria körde med snyggkajsa! Såg riktigt bra ut!! Man ser ju hur det ska se ut iaf när Maria e med o kör! Johanna var med & bollade med inkallningen. Tur att man har folk som kommer med tips! Hur skulle det annars se ut, jo åt helvete fel!

Sååååå nöjd!

3 kommentarer:

  1. Vilken himlans skön bild på de små barnen och vovve :) Underbar!

    SvaraRadera
  2. Tackar!!
    Inkallningen med ställande var verkligen kanoners! :)
    Go Siri, go Siri!!

    SvaraRadera
  3. Du har alldeles rätt, f-n vad ni är bra som orkar att nöta på!!!

    SvaraRadera