Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



tisdag 6 oktober 2009

Vetrinärbesök i stan!

Snacka om skillnad att få prata med en speciallist!!
Fick en föreläsning på ca 1½h!
Hon kollade igenom Siri, gjorde 2st skrapningar o kunde utesluta Demodex, inget skabb, men klart irriterad på magen.
Så mkt info, helt slut nu!
Men kortfattat ska SIri fortsätta äta vetrinärfoder, i 6v och BARA det. Behandlas med kur mot skabb, samt tvättas med klorhexidinschampo varannan-var trejde dag.
Efter 6v ska vi höras av på telefon då vi checkar av läget.
Sedan ska jag byta foder till det "gamla" fodret, Siri ska få äta ben, godis, allt sånt som hon åt innan allergin. Blir det en klar förändring ska jag sluta med det på en gång, vid ingen skillnad ska vi gå vidare o ta pricktest.
Fortsättning följer!

Siris sår på bogen, ca 5stygn ser helt ok ut, verkar inte vara särskillt påverkad, full gas hela tiden. Men koppeltvång SÅKLART!
Åker med största sannolikhet till Värmland för att hälsa på syster imorn.

PUH! glad för att jag inte bor i stan!!

1 kommentar: