Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



onsdag 17 december 2008

Sök + markeringar


Idag bidde det lite sökträning i en skogsdunge!

Fick hjälp av Disa att vall av området så hon inte spårar på min doft! I dungen lades ut 4 dummys varav 1 lite nergrävd!

Första skicket så bakspårade hon, andra skicket slog hon på näsan, ut till dungen och hittade första dummysen uppe på berget, tredje skicket hittade hon en dummy under en gran, fjärde skicket hittade hon en öppen dummy, sista skicket vart på den dolda...den va svårhittad tog nån minut innan hon sök igenom dungen & hittade den!! Kanonsiri! Full galopp in och avlämnade fint, inget tugg el bus. Ville gärna lämna till fotografen (Disa) men kom till mig.

Sen passade jag på att köra några markeringar när jag hade kastare!! Kastare på ca 50m bort. Gick superbra, rätt ut och sökte vid landningsplatsen. Dock inte lika kul att komma in och avlämna.

Fick vissla in henne några gånger, annars nöjd!


Avslutade sedan med en liten mysig skogsprommenad där vi jagade upp 2st rådjur, nu har jag en tröööött hund!!



Tack Disa för all hjälp!

Over and out!








1 kommentar:

  1. Stugan ligger i Bergsjö, lite söderut fr Sundsvall och fem mil lite sådär nordväst fr Hudiksvall... är du längre norrut?
    Det hade varit så kul att ses och ryktet säger mig att där i norr finns det ju snööö - jag längtar :)

    Hälsar, Åsa

    SvaraRadera