Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



tisdag 25 augusti 2009

Kursdax

Nu Går vi kurs! En mkt rolig kurs, hunnit med teori samt ett "träningspass", i måndags för Maria & Lena.


Fick 15min med Lena då vi tittade på friaföljet, vi ska jobba med utgångsposition som vi inte har.
Fick tips om ställande.
Vi ska leka, nöta, o träna framför hallspegel! Back to basic, känns inte som ett nederlag utan skönt att vi kanske kan reda ut våra problem o misslyckanden!

Fick även 15min med Maria där vi tittade på fjärren, vilket Siri gör stråålande om man jämför hur det har sett ut! Ska tilläggas att jag gör en massssssa DK, så det ska bort, samt att Siri inte ska sitta som en säck med potatis.

Passade även på o prata apportering. Där vi saknar gripande & tempo. Fick Bra tips, där vi ska leeeka o ha roliga belöningar som oftast uteblir...
Nästa steg är tempo in, som kanske ger med sig med rolig belöning.
Ingången får bli nästa progblem...


Gjorde för första gången sitt i grupp!
Gick ju bra för att aldrig har gjort det, sen stod jag max 1m ifrån & gick tillbaka o berömde! Bröt efter nån minut o myste lite istället.


Platsläggning. Gick bra, el ja hon låg still med kommentarer på orolig, sniffade & tittade lite. Aldrig tänkt på o hon har aldrig gått upp. Men tåls att träna på!!


ÄÄÄÄÄntligen kanske jag får yummen ur & skaffar mig lite motivation! Vi siktar på Luciakupp!
Siri verkar för övrigt må lite bättre, klart hon kliar sig, men inte alls lika mkt! Blivit lite mindre röd på magen. Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar