Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



söndag 9 augusti 2009

Uppdatering från Norr

Här uppe har allt varit så bra så bra!
Kanonväder o massa mys. Har traglat på lite lydnad även hunnit med oh spåra!
Har helt slutat med kortisonet o kör på med allergimaten, verkar funka ganska ok??
Kliar sig fortfarande men inte i samma rabiata mängd, nu vet jag iof inte längre vad som är normalt att klia sig heller så...
Siri har fyllt 2år (6/8) Födelsedagsbarnet firade sin födelsedag med att besöka Örnsköldsviks Djursjukhus! Medans jag har målat ladan så har Siri börjat gnaga på ena baktassen, vilket hon aldrig ens har rört, inte ens när det kliade som mest... bara den tassen, har knaprat i sig en stor del av den stora trampdynad, samt gnagt på några tår. Ilfart till djursjukhuset, konstaterade där att hon käkat på trampdynan, men det viste jag ju redan, Vet. såg ingenting o det såg heller inte ut som frätskador, så varför detta bitande, frågar vi Siri om??
tvätta med klorhexidin ca 2gr/d.
Siri blir bara mer o mer halt, idag är det kanske något bättre, utan strumpa men vill fortfarande inte belasta tassen.
Jag borde ju få klippkort hos veterinären nu... Är inte hältan över till imorgon måndag så blire bara till att åka till vetrinären, igen!
Så nu ligger träningen på IS...

3 kommentarer:

  1. Hej Carin,
    Har du provat att byta till färskfoder eller någon variant av barf mat?
    Många påstår ju att det gör deras hundar friskare...vet inte själv om det är sant men jag har i alla fall lagt om Max och Mio på det nu under sommaren.
    Aloe vera gel på tassarna kanske skulle hjälpa om det är så att det verkligen kliar i tassarna och det inte är något annat som gör att hon biter.
    Hoppas att det blir bättre!
    /Monica, Max och Mio

    SvaraRadera
  2. Lilla Siri, stackars både henne och matte. Vilken otur, att allt ska komma på en gång. Hoppas ni snart är på G igen!

    Kramar fr Åsa

    SvaraRadera