Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



tisdag 22 september 2009

full fart

Idag har vi varit ovanligt flitiga!
Måste kolla av läget om Siri håller!
Begav mig ut till stallet för att jag hade bestämt o lägga ett appell spår, men det blåste ju stooorm! Men vafan, tänk om det blåser sen i slutet av oktober..
Så jag lade ut ca 50m raksträcka med godisburk, vinkel, 25m ,slutapport.
Sedan ett spår i skogen med 2pinnar + slut. Med ganska mkt vinklar!
För att fördriva tiden begav vi oss i skogen för att plocka svamp! Vart en ½ ICA påse typ o sen tillbaka till bilen. Liggtid ca 1h 15min.
Börade med appellspåret, Siri slog & vindade, hittade godisburken o efter det gick hon SKITBRA! Trots storm! Så duktig min lilla guldklimp!
Selade av o gick mot spåret skogen. Som en klocka hittade hon 1a pinnen, tog alla vinklar galant, men missade andra pinnen, spårade på & hittade slutet! Inga problem, apporterar in de apporter hon hittar i spåret i byte med ost på tub!

Vart en snabb fika med Agneta i stallet, kanske har en häst till mig som man kan få damma av...Tåls att tänka på!
Efter det begav jag mig till DTBK för o köra lydnad. Vilket gick kalas!
Frammförgåendet börjar komma tillbaka i samma form som förut.
Rutan inte lika säker idag, superfin fjärr, tränade ligg från grundposition! Börjar bli bättre. Bra energi i linförigheten!
Riktigt nöjd med dagens insats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar