Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



onsdag 30 september 2009

Inte alltid så smart!

Det va det där med & inte styra hunden när man spårar el stoppa linan när man tror att det e fel!
Så gjorde jag idag iaf, tyckte att Siri va helt jävla fel ut på spåret! (3pinnar + 1flaska + slut)
Spårade ganska så bra, något problem första biten ftersom d var blåst, hittade första 2 pinnarna, sen börjar det strula! Jag fick för mig att Siri var heeeelt fel i spåret så jag stoppade henne. Blev bara mer & mer förvirrat. Snurrade på bra länge, jag pekade där jag fick för mig att jag hade gått, men icke! Ger upp efter ett bra tag! Släpper på linan & Siri drar som en avlöning, raktupp oh sedan vinkel vänster o hittade flaskan. Fan så dum man känner sig ibland...Borde kanske lita mer på hunden.
Efter den persen började Siri bli trött men hittade iaf resterande pinnar o spårade som en gud.

Skämmas på matte.

1 kommentar:

  1. Ibland är det jätte svårt att se om hunden spårar rätt eller bara gör något annat. Gjorde samma sak med Max häromdagen bad honnom göra om, visserligen från rätt ställe men han skulle åt det håll där han redan var när jag kallade in honom. Tur att hundarna inte tröttnar så fort på korkade mattar utan försöker igen.

    SvaraRadera