Kul att du hittat hit!

Här får du läsa om mig & min hund Siri.



söndag 13 september 2009

Fy fan va hon e bra!!

Steg upp nångång nu på eftermiddagen, styrde bilen mot skogen, med ett stycke Siri & ett stycke bakis Disa!
Dubbelgick ett spår i skogen, ca 300m, 2pinnar + slut!
Sedan för att fördriva tiden mullade vi iväg ut i skogen där Siri låg som en gult snöre i skogen, hon har sååå mkt energi nu förtiden! Om det e för att hon har blivit smal, att det inte är varmt längre el att hon tycker att det e kul..el kombination kanske!
Efter ca 40min prommenad & 2cigg senare stoppedes ett stycke blöt Siri in i bilen medans jag lade ut ett sök på 3dummies.
Selade på Siri som fick göra ett spårupptag. Hon spårar som en GUD min lilla flicka!
Hittade första pinnen, mumsig belöning med rönköttost, sedan tuffade hon på, jag hade inte snitslat & som vanligt har jag INGEN koll på vart jag hade gått.
Hittade pinne nummer två, uppe på en sten, bra belöning & spårade vidare, kom inte ihåg vart jag lagt slutet, men Siri hittade dit! Sååååå duktig!
KOm tillbaka till bilen & skickade henne på ett sök, över äng & sedan upp i skog! Hittade alla dummisar, bytte INGEN! Kom som en avlöning!
Galet nöjd med dagens bravader i skogen.
Vilken hund jag har!

Väldigt spännande & vakna upp när man sover med en hund som har valpar. När man går & lägger sig så är det jag + Siri, men när man vaknar har man aaaalla tänkbara saker i sängen. Siris valpar består av: en igelkott, en anka, 2stycken vantar, en kossa och ibland nån strumpa. Ett helt litet zoo...

Taack Disa för att du ville följa med :)

1 kommentar: